nedeľa 29. januára 2012

Brokolicové muffiny - ako inak diétne

Teraz budem pár mesiacov monotematicá. Budú samé diétne, zeleninové recepty. Základ je vždy rovnaký - mäso s čerstvým šalátom, rybka s dusenou zeleninkou, alebo iba zeleninka grilovaná so syrom. Veľa využívam aj recepty, ktoré tu už sú. Napríklad grilovaný baklažán, grilovanú zeleninu, lososové balíčky, thajské krevety alebo thajskú rybaciu polievku, prípadne všetky polievky avšak bez zemiaku. A ešte všetky recepty zo sekcie cukina.
Tieto muffinky vznikli veľmi narýchlo a nakoniec sa z nich vykľul celkom slušný obed, ešte aj do práce som ich zobrala, mojim vždydiétujúcim kolegynkám. Veľmi si pochvaľovali. Urobiť totiž niečo chutné a diétne je veľmi náročná úloha. Mám však v pláne nejaké nové recepty, tak sa na ne teším, aké asi budú. Teraz poďme k receptu. Je veľmi podobný ako na špenátové muffiny.

Potrebujeme:
brokolicu
cca 2 dcl smotany na varenie, môže byť aj viac, záleží od množstva brokolice
2 vajcia
150 g syra, môže byť aj viac, záleží od množstva brokolice
Brokolicu, rozobratú na ružičky si do polomäkka uvaríme v slanej vode a rýchlo ochladíme v studenej, aby si zachovala farbu. Vložíme do misy a prilejeme smotanu na varenie, rozšľahané vajcia, osolíme, pokoreníme, pridáme nastrúhaný tvrdý syr a rozdelíme do muffinových formičiek.
Do formy dajte aj dva papierové košíčky, aby sa dali pekne vybrať. Pečieme pri 170 st. cca 25 minút. Kým zozlatnú.
Je to vlastne také isté ako keď robíte zapekanú brokolicu so syrom ale rozdelené do muffinových formičiek. 

20 komentárov:

  1. mnam,tak to je uzasna dobrota! mnam! musim aj ja uz nieco taketo vymysliet! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ved ty toho teraz tolko vymyslas, nestiham to ani sledovat, kolko novych receptov pridavas, aj ja chceem:-))

      Odstrániť
  2. heh lucka, ja oddnes idem tiez na dietu, pana jana, vidim to na blogove prazdniny

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Anetka, ved to, je to otrava. Ziadne torty, dobroty, len to pozeram a slintam....to je hrozny udel, tieto diety!!:-))

      Odstrániť
  3. buď monotematická! mňam, ja sa rada nechám inšpirovať takýmito dobrôtkami, ešte aj diétnymi, ešte aj zdravými, no čo dodať, Lucka - teším sa na všetky ďalšie receptíky :))))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jaaaj, Andrejka, tesiiim sa, ze ta to mozno inspiruje:-))

      Odstrániť
  4. Lucka, tak toto by som si mohla k mojej 90DD...vyzerá to veľmi dobre :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Rikinka, toto by si si urcite mohla dat v akejkolvek diete, lebo to je uuplna dieta, a citim aj prve centimetre:-))

      Odstrániť
  5. Lucka, prosim Vas aku mate dietu? Slo by to aj do delenej? dakujem ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kati, dieta to tak celkom nie je. Zatial som obmedzila alebo lepsie povedane uplne vylucila cestoviny, ryzu, zemiaky, ovocie, sladkosti. Chleba si dam na ranajky a olovrant a potom uz iba masko, rybu alebo zeleninu so zeleninou, dusenu, cerstvu, pecenu, polievky a tak. Tento recept urcite ide do delenej, nie je tam muka ani nic, co by ho kazilo:-))

      Odstrániť
  6. Lucka, obdivujem ťa, že dokážeš držať dietu. Ja som sa k tomu ani nikdy neodhodlala. Je však pravda, že v poslednej dobe obemdzujem smotany a preferujem mäsko so zeleninou. Muffinky vyskúšam, ale s karfiólom, lebo moja polovčka brokolicu nemusí.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sama som prekvapena, ze sa drzim. Ale to len preto, ze si varim veci, co mi chutia:-)) A karfiolove budu tiez super!

      Odstrániť
  7. Ty jsou pekne :) Dovedu si predstavit, ze je to bezva a jednoduchy obed nebo vetsi svacina na druhy den do prace :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne tak, Meg. Jeden den som ich mala na obed - dokonca dva!:-) este s tou paradajkou a uhorkou a na druhy den som si jeden dala na olovrant. Parada.

      Odstrániť
  8. Jej Lucka aky suprovy receptik.Vyskusam, paci sa mi. Obdivujem ta , ze dokazes dietovat.Nech sa ti dari.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Adrianka, velmi sa tesim, ze ta moj receptik zaujal!! A dakujeeem, aj ja sa cudujem sama zo seba, ze ma to este drzi:-))

      Odstrániť
  9. http://hriesnesladkyblog.blogspot.com/2012/02/mile-ocenenie.html :-)))

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Andrejka, velmi pekne dakujem. Tesiiiiim:-)))

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Tak to vypadá božsky, hned bych si jeden dala! :) Zrovna se snažím o takovou dietku, no spíš se snažím jíst zdravě a tady k tomu nacházím tak skvělou inspiraci, že už mě ani netrápí prohlížet si ty sladkosti, které bych měla úplně vyškrtnout :) Najednou mi to tak nevadí! Díky strašně moc za inspiraci a za nádherný blog! Přeji spoustu úspěchů a dalších skvělých článků a receptů :)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Martinka, dakujem velmi pekne, tessim sa, ze sa ti paci moj receptik aj blog:-)) Dakujem a drzim palce v zdravom stravovani:-)obcas je to otrava...

    OdpovedaťOdstrániť