nedeľa 22. mája 2011

Limetkový koláčik alebo Key lime pie



Keď som tak hľadala čo spraviť na ďalšiu návštevu, natrafila som u Anetky na tento rýchly, jednoduchý a vraj veľmi chutný koláčik s názvom Key lime pie. Ešte neviem posúdiť či je chutný lebo som ho ešte neochutnala ale jednoduchý a rýchly bol a keďže je vonku 30 st. v tieni, určite bude aj fantasticky osviežujúci.

Potrebujeme :

200 g sušienok
80 g masla
4 žĺtka
1 konzervu salka
šťava zo 4 limetiek
smotana na šľahanie

V mixéri si rozdrvíme sušienky a primiešame roztopené maslo. Tortovú formu 20 cm priemeru si vystelieme papierom na pečenie a natlačíme na dno a boky sušienkovú zmes. Dáme do rúry na 175 st.zapiecť na 10 minút. Necháme vychladnúť.

Zatiaľ si pripravíme mokrú zmes. Žĺtka vyšľaháme v mixéri a postupne prilievame salko a limetkovú šťavu. všetko spolu premiešame a vylejeme na sušienkový základ. Dáme piecť na 20 minút a možno aj trochu menej.

Necháme dobre vychladnúť, najlepšie cez noc v chladničke a podávame so šľahačkou.


7 komentárov:

  1. jeeej:-) daj potom vediet ako chutilo!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Urcite ti bude chutit, mozem len potvrdit, robila som veeelmi veeelmi daaavno, chutilo nam, tak ako rychlo bol hotovy, tak sa aj rychlo zjedol ;o)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ano, ano dievcata, bol vyborny osviezujuci, na jednotku recept!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. utíkám k Anetce opsat si recept, protože jsi mi tímto článkem udělala neuvěřitelné chutě :).

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Tesim sa! Ceady, este ked ho ochutnas! Je to parada!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. :) jeho, key lime pie, mnamota! Uz davno som nerobila, ale rada to napravim :))

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Evitchka, teraz v tychto teplotach je to idealna prilezitost, dnes som robila so susedkou druhy a vydaril sa este lepsie ako moj.

    OdpovedaťOdstrániť