nedeľa 1. mája 2011

Kiwi cake

Tento koláčik vznikol tak šup-šup. Mali sme doma veľa kiwi a ja som mala chuť piecť tak som urobila svoj obľúbený ľahký, letný, ovocný koláč. Dá sa samozrejme robiť s akýmkoľvek sezónnym, mrazeným aj zaváraným ovocím. Ja som jeho kalorickú hodnotu znížila na minimum, takže keď ho papám, hovorím si, že to je vlastne iba ovocie, tvaroh a piškóty, nič vážne:-). Robievam ho do kruhovej, koláčovej formy alebo ak čakáme veľa hostí tak na plech.

Recept:
Cesto: na kruhovú formu stačia
3 vajcia na plech 6ks a všetko potom ešte x2
90 g polohrubej múky
90 g cukru
Klasika - piškóta - žĺtka s cukrom, bielky vyšľahať, zmiešať dohromady a piecť. Kedysi som dávala aj prášok do pečiva ale potom som dostala radu, že netreba, tak som skúsila a je to lepšie, lebo ak dáte do piškóty prášok do pečiva, bude síce nadýchaná a jemná ale veľmi rýchlo a veľa nasiakne a na druhý deň je už koláčik veľmi mokrý, tak to robím bez, ak sa mi zdá veľmi hutná polejem šťavou z ovocia a dám viac lekváru.
Takže na upečenú piškótu dáme lekvár.
 Potom budeme potrebovať 1,5 vaničky krémového tvarohu, ochutíme cukrom podľa svojej chuti a rumom, príp.vanilkou, ak je husté môžeme dať trocha mlieka alebo kyslej smotany, natrieme na korpus, pokladieme ovocie aké máme doma a zalejeme jedným sáčkom tortovej želatiny v prášku. Keď dávam nečervené ovocie dávam číru, väčšinou ale používam na koláč ovocnú zmes a vtedy dám tú červenú želatínu a miesto cukru do nej nalejem sirup aby ju ešte viac zafarbil.

5 komentárov:

  1. Sviezi, lahodny zakusok. Vhodny na nadchadzjuce letne dni. Mnam, dala by som si kusok:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Adrianka, presne tak a ani nemusi byt letny den aby som si na nom pochutila :-))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Kukam po blogoch kolaciky a tento tvoj poslem mamine aj sestre, ten sa im bude pacit.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Miska, este lepsi je s malinami alebo ribezlami alebo lesnou zmesou. Budem rada ak vyskusate:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dnes som objavila vaše piškotove cesto a je dokonale :) chvalim a ďakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť