utorok 24. mája 2011

Jahodovo-rebarborový koláč s karamelovou polevou

Mám rada rebarboru! Dávno, dávno som ju nejedla a keďže pomaly nastane jej sezóna, dokonca niekde už možno aj začala, rozhodla som sa vyskúšať nejaký koláčik z nej. Hľadala som, hľadala a našla som toto a veľmi sa mi to pozdávalo, tak som si zarobila cesto, karamel a drobenku, jahody očistila a nakrájala a zavolala som môjmu dobrému mužíčkovi, že potrebujem aby mi zohnal rebarboru. Ale čo sa nestalo. Mužíček prišiel domov bez nej. Vraj ju nikde nemali. A keďže je to naozaj dobrý manžel, tak som ho na druhý deň - v sobotu vyhnala pre tú rebarboru znovu, veď nakoniec to bol koláč pre jeho rodinu. Našťastie doniesol a ako vždy hneď skoro 2 kilá. Tak som cez víkend po veľkom úspechu v sobotu robila rebarborový koláč ešte jeden na nedeľu, teraz pre zmenu mojej rodine a zožal, myslím rovnaký úspech. Takže vrelo odporúčam aj keď ja som si ho mierne upravila.


Potrebujeme :
Cesto :
1 a 1/2 hrnčeka hl. muky,
1/3 hrnčeka cukru,
150 g tuku,
1 lyžica kakaa,

Náplň :
350 g jahôd
350 g rebarbory,
80 g cukru

Drobenka :
40 g cukru,
40 g masla,
80 g polohrubej muky
1/4 lyžičky škorice

Karamelová poleva :
100 g kryštálového cukru
1 dcl rumu
1 dcl šľahačky

Cesto si rukami pekne vymiesime, neľakáme sa, že je príliž sypké, po chvíli sa pekne pospája.

Na drobenku si tiež všetko rukami vymiesime a tento krát to sypké má byť, nasypeme to totiž na vrch.

Ovocie si očistíme, nakrájame a zmiešame s cukrom.

Na karamel si upálime cukor do zlatohneda, prilejeme najlepšie mierne zohriatu šľahačku a pomaly aj rum a varíme kým sa nám zrazený karamel nerozpustí. Musíme nad tým stáť a priebežne to pomiešať.

Takže cesto si trošku rozvaľkáme, prenesieme do formy a povytláčame do okrajov, môžeme aj trochu dvihnúť okraje.
Nasypeme ovocie, posypeme drobenkou a pečieme pri 170 st. cca 40 minút.

Vyberieme koláč a polejeme vychladnutým karamelom. Po vychladnutí koláč ešte odložíme aspoň na 3 hodiny do chladničky. Taký studený je úplne fantastický. Odporúčam!!

4 komentáre:

  1. Toto vyzera hriesne dobre! Ja som rebarbovu jedla len v jogurte, velmi mi nechutila. Ale ten kolacik by som urcite ochutnala, mnam!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Rebarbora a jahody absolutne dokonala kombinacia. K tomu karamel, mnaaaaam to musel byt skvely kolacik. Ja by som si dala k tomu este mozno kopcek vanilkovej zmrzlinky:). Pazrava som ja poriadne, co?

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Luci ja ho robievam, tiež ho mám od Maťky je skvelýýý a totálne ho vždy sprášime.A prááve začala sezooona mňááám

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mariannka, tak na moje prekvapenie, tam tu rebarboru nie je az tak vyrazne citit, v spolocnosti s tymi jahodkami to je ale super chut a korunovana tym rumovym karamelom....slinky mi tecu ked o tom len pisem, este ze uz som vsetko rozdala, inak by som prave bola na ceste do chladnicky:-))

    Adrianka, vystihla si to - rebarbora a jahoda je super! A s tou zmrzlinkou je to super napad! Nabuduce vyskusam:-))

    Tini, ked ho robis, vies...uplne mas pravdu - mnaaaam :-))

    OdpovedaťOdstrániť